Hi blogwalking :) My blog on to share My thought, My feeling and My journey as working mom with 4 children. Feel free to leave foot note :)
RSS

14 February 2012

7 hari mencintai ku

Cover buku

At last, habis juga.. tebal sungguh buku ni... ni semua sebab hasutan kawan-kawan punyer pasal... Siap bagi pinjam lagi..anyway..terima kaseh yea Tun, memang ok jugak la buku nie.. bermacam-macam rasa bila buku ni..marah ada, sakit hati pun ada, sedih usah cerita la..sampai dapat migrain! he he over kan...:p

Mia Adrina sedap x nama tu..memanglah..setiap penulis buku..suka letak nama-nama glam ni... xde sikt pun nak letak nama Zakiah ke, Yusni ker, Zainab ker?...kalau watak utama..mesti nama yg ala-ala ke-english-an nyer..he he (ada dalam istilah BM x?) Nama Rohziah memang x masuk list la.. kalau adapun rozi..itupun mesti ada tambahan "e" di belakang.. dan watak rozi kalau x jadi makcik, mesti watak antogis..betul ke ejaan.. he he...

Ok stop about nama, Mia Adrina..watak, sikap dia yg panas baran ni adakalanya bila teruskan membaca..memang agak over la... Kalau adik aku sure dah kena sekeh minah ni.. tapi adakalanya apa yg di pertuturkan dalam mepertahankan satu-satu fakta itu..memang sangat-sangat aku setuju... he he..adakala banyak betul persamaan dengan aku masa zaman remaja dulu, kuat menbangkang dan kuat melawan.. (skrang pun ada sikit-sikit lagi ciri tu..tu kadang-kadang mr. hubby selalu makan hati bercecah cili api :)- maaf ye bang!!!...) Dalam cerita ni kerja Mia adalah Lawyer mmg patut pun suka berbahas.. (agaknya dulu kalau aku belajar pandai sure boleh jadi lawyer..ha ha...)

Tapi bab si Khuzairi ni..memang agak kurang berkenan..eee geli geliman pun ada... baik teramat sangat, bendul pun ada, ego pulak x bertempat.. hish lemas betul dgn lelaki cam nih... Kalau adik aku...sure aku dah cekik-cekik mamat ni sampai x bernafas...nak lempang rasa pun ada... (doktor semua cam tu ker?)...

Mak Leha...hish memang watak makcik kampung betul emosi yg x menentu..sayang anak sampai begitu sekali...(ibu mana x sayang anak-tp x lah sampai membela sajer apa jua perbuatan anak) Kalau aku jadi die..sebelum membela..kena smash sekali then baru aku bela..tapi kena ada sebab, dan sebab pun kena kukuh..kalau hu.. a hu a...jawapan nya memang dia bersalah... Kejam kan aku..he he..x boleh jadi hakim ni..silap haribulan ramai pesalah mati di kerusi letrik di tangan aku...

Tapi satu yang betul-betul menyentuh hati aku, "buntat" walaupun watak dalam cerita ini hanya sebagai pembantu sajer..tapi benar menyetuh hati seorang ibu macam aku ni.. Anak lembam itu memang x mengenal erti orang suka ataupun tidak pada mereka, bagi mereka kalau seorang itu cantik..orang itu memang baik.. macam itulah "anak istimewa" ku, sedih bila ada kanak-kanak atau saudara mara yg cuba mengelak dari di dekati olehnyer.. kalau dalam cerita ini "Buntat" penuh dengan kudis buta dan kotor, tapi anak ku yang bersih, putih gebu itupun orang cuba menjauhkan diri.. Sedih kan? kalau anak kita di perlakukan begitu.. Anak-anak ini adakalanye mereka x mengerti...kenapa mereka tidak di sukai.. tapi mereka juga ada perasaan, menangis dan sedih bila orang tidak mahu berkawan dengan mereka.(..Maaflah ter-emo sedikit)

Overall memang suka dengan cerita ni..tapi kalau nak membaca kembali memang terus-terang aku kata..x nak..sebab tak ber-emo dengan berbagai perasaan itu lagi..:)Sambung sikit...but it's good to have someone like "Sofi"... sentiasa berada disisi kawan dan sepupunya itu di kala susah dan senang.. I wish I have someone yang macam "Sofi"...

Okaylah..dah mengambil waktu kerja ni... jumpa lagi.. Cheers!!


Read Comments
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: